پيگيري کارت سوخت از طريق SMS
نوشته شده توسط : mj

 

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای سه روش ثبت نام برای دریافت کارت سوخت را اعلام کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است مالکین خودرو یا موتور سیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آن‌ها ابطال خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود صرفا افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.

 

نخستین روش ثبت نام

ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ از شنبه ۳ آذر ماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری انجام پذیر است.

مالکان خودرو‌های عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودرو‌های قولنامه‌ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می‌توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

خودرو‌های نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آن‌ها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

 

دومین روش ثبت نام

مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی (www.mob.gov.ir) و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات. این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

 

سومین روش ثبت نام

دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی از تاریخ ۵ آذر ماه به به شرح زیر:

نسخه‌های Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:

· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)

· ایران اپس (iranapps.ir)

· کافه بازار (cafebazaar.ir)

· اپ استور (appstore.ir)

 

زمانبندی مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه

۹۹ : دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۵،

۸۹ : سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۶

رقم آخر ۹ : چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۷

رقم آخر ۸ : پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۸

رقم آخر ۸ : جمعه ۱۳۹۷/۹/۹

رقم آخر ۷ : شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۰

رقم آخر ۷ : یکشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۱

رقم آخر ۶ : دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۲

رقم آخر ۶ : سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۳

رقم آخر ۵ : چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۴

رقم آخر ۵ : پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۵

رقم آخر ۴ : جمعه ۱۳۹۷/۹/۱۶

رقم آخر ۴ : شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۷

رقم آخر ۳ : یکشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۸

رقم آخر ۳ : دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۹

رقم آخر ۲ : سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۰

رقم آخر ۲ : چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۲۱

رقم آخر ۱ : پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۲۲

رقم آخر ۱ : جمعه ۱۳۹۷/۹/۲۳

رقم آخر صفر : شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۴

 

کارت سوخت جدید, کارت سوخت المثنی

ثبت نام کارت سوخت المثنی

 

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی:

شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای به صورت خودکار نمایش داده می شود.

 

اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN

 

انتخاب شماره 16 رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال 2213******603799) نمایش داده می شود.

 

پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

 

نکات قابل توجه:

مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.

 

در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، با شماره 09627 تماس حاصل نمایند. 

 

مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده اند، امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام ندارند."

در اينجا چند توصيه مفيد در اختيارتان قرار مي دهيم تا كارايي يك يا چند قسمت از ويندوز XP خود را افزايش دهيد. اگر از كامپيوتر خود به صورت شخصي استفاده مي كنيد و كامپيوتر شما در داخل شبكه اي نمي باشد، ميتوانيد با انجام تغييرات ذيل Windows XP خود را سريعتر و مطمئن تر كنيد:

 

ابتدا دستور زير را انجام دهيد:

 

Control Panel > Administrative Tools > Services

سپس با خيالي آسوده گزينه هاي زير را "disable" نماييد:

 

Alerter

Clipbook

Computer Browser

Fast User Switching

Human Interface Access Devices

Indexing Service

Messenger

Net Logon

Netmeeting Remote Desktop Sharing

Remote Desktop Help Session Manager

Remote Procedure Call Locator

Remote Registry

Routing & Remote Access Server

SSDP Discovery Service

TCP/IP NetBIOS Helper

Telnet

Universal Plug and Play Device Host

Upload Manager

Windows Time

Wireless Zero Configuration

Workstation

اگر فردی با انضباط و صد البته وسواسی باشید حتمأ این خصیصه تان به کار کردن شما با کامپیوتر نیز سرایت میکند. به نوعی که حتمأ در کامپیوتر نیز بایستی همه چیز مرتب باشد. هر فایلی در فولدر مربوط به خود جای گرفته باشد و مورد اضافی نیز وجود نداشته باشد. این نظم در دنیای کامپیوتر بسیار خوب است و باعث بهینه سازی عملکرد شما نیز میشود. یکی از مواردی که در این زمینه وجود دارد کار با فولدرها در محیط ویندوز است. گاهی ما به علت عجله و یا هر دلیل دیگری فولدرهایی میسازیم و یا فایل های درون آنها را جابجا میکنیم بدون اینکه بعدها به آنها رسیدگی کنیم. به طوریکه گاهی فولدرهای خالی و بی محتوا در بسیاری از قسمت های هارددیسک به چشم میخورد. پاک کردن تک تک این فولدرهای خالی نیز کاری وقتگیر است. در این ترفند قصد داریم به وسیله ابزاری مخصوص، فولدرهای خالی موجود بر روی هارد را اتوماتیک پاک نماییم.

 

بدین منظور:


به برنامه ای کم حجم، رایگان و متن باز به نام RED احتیاج داریم. RED که مخفف عبارت Remove Empty Directories است ابزاری عالی جهت جستجو و پاک نمودن اتوماتیک این فولدرهای خالی میباشد.


RED محل مورد نظر شما بر روی هارد را جستجو نموده و فولدرهای خالی آن را شناسایی میکند. سپس شما میتوانید آنها را پاک نموده و یا همچنان نگه دارید.
جالب اینکه این برنامه به صورت اتوماتیک فولدرهای سیستمی را نیز تشخیص داده و آنها را در نتایج خود ثبت نمیکند. همچنین کلیدهای رجیستری نیز به هیچ عنوان توسط این برنامه دستکاری نمیشوند. در نتیجه از این نظر نیز اطمینان خاطر وجود دارد.

 

ترفندهای کامپیوتری

 

ابتدا برای دانلود RED به سایت سازنده به نشانی http://www.jonasjohn.de/lab/red.htm مراجعه نمایید.
سپس برنامه را از قسمت Download دانلود کرده و نصب نمایید. نسخه 2.1 آن تنها حجمی معادل 650 کیلوبایت دارد.


پس از دانلود فایل برنامه را نصب نموده و اجرا کنید.


اکنون دکمه Browse را زده و محل مورد نظر برای جستجو و پاکسازی را انتخاب کنید.
سپس دکمه Scan را بزنید تا محل مورد نظر شما جهت یافتن فولدرهای خالی اسکن شود.
پس از مشاهده نتایج فولدرهایی که با رنگ قرمز مشخص میشوند فولدرهای خالی هستند که قرار است حذف شوند.


اگر در میان فولدرهای خالی فولدری است که قصد دارید پاک نشود کافی است روی آن راست کلیک کرده و Protect Folder را انتخاب نمایید (once تنها همین یکبار و every time برای همیشه از این فولدر حفاظت میکند).
در پایان دکمه Delete folders را بزنید تا فولدرهای خالی پاک شوند.

امروزه CD و DVD ها تبديل،به پركاربردترين وسايل ذخيره‌سازي اطلاعات شده‌اند و حتي با وجود تكنولوژي‌هاي جديد در زمينه ذخيره‌سازي اطلاعات، تا به تاريخ پيوستن CD زمان زيادي وجود دارد. در اين قسمت مي‌خواهيم چند نكته درباره حفظ و نگهداري بهتر CD را با شما در ميان بگذاريم، تا با رعايت اين نكات، عمر CD شما افزايش يابد.

بهتر است كه CDها را از پشت، بر روي هم قرار دهيد چون كه در غير اين صورت به علت شيشه‌اي بودن سطح، CD خش‌دار خواهد شد.

سعي كنيد CD را با لباس يا حوله و... تميز نكنيد چون كه استفاده از منسوجات براي تميز كردن باعث كاهش عمر آن مي‌شود. بهتر است از دستمال‌هاي كاغذي بدون كرك يا دستمال‌هاي نرم استفاده كنيد.

براي نوشتن روي CD از ماژيك مخصوص آن استفاده كنيد. چون كه نوشتن با ساير ماژيك‌ها باعث مي‌شود باگذشت زمان آن بخش از CD كه با ماژيك نوشته شده كارايي خود را از دست بدهد كه در نتيجه بخشي از اطلاعات شما از بين خواهد رفت.

بهتر است از CDهاي معتبر و شناخته شده براي ذخيره‌سازي اطلاعات خود استفاده كنيد، چون ساير CDهاي متفرقه يا رنگي كيفيت مطلوبي ندارند و خيلي زود عمر خود را از دست مي‌دهند.

 

نگهداری سی دی

 

زدن برچسب بر روي CD باعث مي‌شود كه عمر آن كوتاه‌تر شود چون كه CD-ROM براي خواندن CD بايد بيشتر بچرخد و در نتيجه باعث كوتاهي عمر CD مي‌گردد.

اگر كارتان با CD تمام شد آن را از رايانه خارج كنيد. زيرا با روشن شدن مجدد رايانه، محتويات CD دوباره چك مي‌شود يا هنگامي‌كه مي‌خواهيد وارد My Computer شويد دوباره CD به حالت آماده به كار قرار مي‌گيرد.

به دليل اين‌كه ROM -DVDسرعت چرخش بسيار بالايي دارد، بهتر است كه CD را داخل DVD-ROM قرار ندهيد چون كه سرعت بالاي چرخش به مرور باعث خش‌دار شدن CD مي‌شود.

سعي كنيد هنگام جابه‌جايي CD سطح شيشه‌اي آن را كمتر لمس كنيد.
حتما CD را داخل محفظه‌اي قرار دهيد تا از نور خورشيد، حرارت، رطوبت، گردوغبار و... مصون بماند، زيرا هر كدام از اين عوامل به شدت عمر آن را كاهش مي‌دهد.

یکی از مشکلاتی که احتمالاً تا کنون گریبان گیر بسیاری از کاربران رایانه های شخصی شده است و بسیاری از آن نالیده اند ، کند شدن پردازش های کامپیوتر و به ویژه به هنگام بالا آمدن Windows می‌باشد.
این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان وInstall وUninstall کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.
نرم افزار های کاربردی عموماً به هنگام نصب در قسمت های مختلفی از کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و اغلب حتی پس از Uninstall کردن برنامه نیز در کامپیوتر و محل خاصی از حافظه اصلی باقی می‌مانند.
با هر بار نصب برنامه کاربردی جدید در رایانه تان سیلی از این فایلهای نرم افزاری (شامل Dll ها Exe ها و ...) را در کامپیوترتان جاسازی می‌کنید.
برخی از این نرم افزار ها با هر بار Load شدن ویندوزتان ، بدون متوجه شدن شما به صورت Automatic اجرا می‌شوند که به برای مشاهده نمونه ای از این نرم افزار ها به Tray ویندوزتان واقع در انتهای راست صفحه نمایش نگاهی بیندازید و لیستی از آیکون های فعال که هر یک نشان برنامه ای خاص هستند را ببینید.
پس با هر بار نصب برنامه کاربردی فایلهایی در حافظه رایانه تان تعبیه می‌شود که برخی از آنها با Uninstall شدن برنامه مذبور نیز کماکان مهمان رایانه شما هستند.

 


توصیه ها برای مواجه با این مشکلات :


* برنامه های کاربردی را که به طور مداوم و در هر بار بالا آمدن ویندوزتان از آنها استفاده نمی‌کنید ، از قسمت Autoloader خارج کنید.برای مشاهده برنامه های موجود در این قسمت مسیرزیر را دنبال کنید :

در Start->Run->msconfig تایپ کنید


حال لیست برنامه های موجود در قسمت Autoloader را می‌توانید در تب Startup مشاهده کرده و با Uncheck کردن موارد غیر ضروری ، از بالا آمدن سریع ویندوزتان لذت ببرید.البته برنامه هایی مانند آنتی ویروس از جمله برنامه هایی هستند که به طور مکرر و در هر بار بالا آمدن سیستمتان به آن نیاز دارید پس آنرا Uncheck نکنید.

* در صورتی که می‌خواهید برنامه کاربردی را به صورت آزمایشی نصب نمایید بهتر است قبل از انجام این کار یک Restore point بسازید و پس از نصب و Uninstall کردن برنامه آزمایشی ، Restore point ساخته شده را بازیابی کرده و بدین سان تنظیمات رایانه تان را به حالت قبل از نصب بازگردانید.فقط به یاد داشته باشید که Restore point تمامی‌تنظیمات و اطلاعات مربوط به رایانه تان را به حالت قبل از نصب باز می‌گرداند پس مراقب باشید سایر اطلاعات خود را از دست ندهید.نحوه ساخت Restore point در Windows XPبه شرح زیر می‌باشد :

Start->All Programs->Accessories->System Tools->System Restore


حال به سادگی و با طی مراحل مشخص Restore point خود را بسازید.

* تنظیم Registry به طور مداوم و حذف لیست فایل های اضافی.البته به دلیل تخصصی بودن این مورد ، انجام آن توصیه نمی‌شود و عصر ایران در مقالات بعدی نحوه انجام این کار را شرح خواهد داد.

روزانه ممکن است در هنگام کار با کامپیوتر نیازمند ویرایش فایلهای مختلفی در نرم افزارهایی نظیر Word و Excel باشید. بدین منظور آیا هر بار به جستجوی فایلهای مورد نظر بر روی هارد پرداخته و سپس آنها را باز میکنید؟ اینکار ممکن است تا حدودی مناسب باشد اما برای فایل های پرکاربرد که زیاد با آنها سر و کار دارید راه چندان خوبی نیست. در آفیس 2007 فکر مناسبی برای فایلهای پرکاربرد شما شده است ؛ به طوریکه میتوانید فایل هایی که زیاد با آنها کار دارید را همواره در نزدیکی خود احساس کنید. در این ترفند به معرفی این قابلیت جالب آفیس 2007 در نرم افزارهای Excel ، Word و PowerPoint میپردازیم.

 

استفاده از هم خانواده های کلمات کلیدی برای بهینه سازی در افزونه Yoast SEO وردپرس
از طرفی موتورهای جست و جو روز به روز ریزبین تر می شوند، به همین دلیل افزونه یوست سئو (Yoast SEO) در راستای بهینه سازی کردن بهتر و اغلب مطالب در وردپرس قابلیت کلمات همچم و هم آرش را در نسخه جدید آن ایجاد کرده است. اگر به بهینه سازی مقالات خود اهمیت می دهید و می خواهید بیشتر درباره بهینه سازی با همچم واژه کلیدی در وردپرس بدانید، این مقاله را به دقت الی انتهای آن بخوانید.

اهمیت همچم کلمات کلیدی
اهمیت مترادف کلمات کلیدی

وردپرس و همچم واژه کلیدی
کاربران در اثناء جست و جو در اینترنت برای رسیدن به خواسته و مفهومی که در ذهن خویش دارند، از مترادف های کلمه کلیدی بهره‌گیری می کنند. موتورهای جست و جو همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، برای رضایت بیشتر کاربران روز به روز دقیق تر می شوند، در این امتداد به همچم واژه کلیدی برای رسیدن به خواسته سریع کاربران توجه می کنند. از سوی دیگر نرم اسباب وردپرس هم برای خوشنودی بیشتر کاربران همیشه در حال دگرگونی ها و به روز رسانی می باشد، به همین علت قابلیت همچم واژه کلیدی (Synonyms) در نسخه پرمیوم این افزونه اضافه شده است.

سئو کردن مطالب وب سایت، برای کسب رتبه بالا در نتایج موتورهای جست و جو زیاد اهمیت دارد. اما توجه داشته باشید که سئو کردن مطالب تنها به استفاده از کلمه کلیدی اصلی و توزیع ترازمند آن در درازا محتوا اندک نمی شود، بلکه برای سئو کردن بهتر لازم است از واژه ها همچم و هم معنی واژه کلیدی اصلی در طول متن برای فهم و درک اغلب کاربران بهره‌گیری کنید. با به کارگیری قابلیت مترادف کلمه کلیدی در نسخه جدید وردپرس می توانید به پیروزی نوشتار خویش کمک کنید.

اهمیت استفاده از واژه ها مترادف کلمه کلیدی
کلمات همچم یا هم معنی یعنی کلماتی که در ارتباط با کلید واژه کانونی هستند و می نا آنها را به جای واژه کلیدی اصلی در متن به پیشه برد. اهمیت به کارگیری همچم های کلمه کلیدی در متن فقط به درک و درک بهتر کاربران اندک نمی شود. کاربرد مترادف های مختلف باعث غنی شدن و جذابیت متن برای کاربران می شود، چرا که تکرار بسیار کلمه کلیدی در متن به انفرادی متن را کسل و خسته کننده می کند. اهمیت سایر استفاده از هم خانواده واژه کلیدی در متن این است که مایه بهینه سازی بهتر مقاله از عقیده کلمه کلیدی اصلی و برآیند اینکه کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جست و جو همانند گوگل می شود.

نحوه شغل افزونه Yoast SEO درباره مترادف کلمه کلیدی
افزونه قدرتمند Yoast SEO به منظور رسیدگی کردن سئوی مقالات در وردپرس استعمال زیادی دارد. کلمات کلیدی در عنوان سئو این افزونه در ابتدا به قصد آنالیز بهینه سازی مقالات از کلید واژه کانونی و یا کلید کلمه های کانونی بهره‌گیری می کرد. روز به روز با ریزبین تر شدن موتورهای جست و جو افزونه یوست سئو هم نیز قابلیت های جدیدتری برای آنالیز سئوی مقالات در عقیده گرفته است. از نسخه ۸/۷ به پس افزونه Yoast SEO می توانید از قابلیت مترادف واژه کلیدی برای بهینه سازی مطالب خویش کاربرد کنید.

در واقع شما می توانید با پروا به کلمه کلیدی که برای مطلب خویش در عقیده گرفته اید، واژه ها همچم و هم چم آن را بنویسید، تا این افزونه در وردپرس با رسیدگی این کلمات مقاله شما را از لحاظ سئو مورد رسیدگی و آنالیز پیمان دهد.

فرض کنید کلمه کلیدی اصلی مقاله شما «اهمیت همچم کلمات کلیدی» است، بنابراین می توانید از کلمات وردپرس و همچم کلمه کلیدی ، بهینه سازی با همچم واژه کلیدی در وردپرس، بهینه سازی به کمک مترادف واژه ها کلیدی در وردپرس و … به عنوان همچم های کلمه کلیدی اصلی در وردپرس به قصد درک بهتر کاربران خود، بهره‌گیری کنید. اگر بتوانید از این طریق به درک و درک بهتر کاربران خویش کمک کنید، مطمئن باشید در نتایج موتورهای جست و جو رتبه بالاتری را کسب خواهید کرد.

 

 

برای اینکار:


یکی از نرم افزارهای Excel ، Word و یا PowerPoint موجود در Office 2007 را اجرا نمایید.
حال بر روی دکمه Office کلیک کنید (منظور دکمه با نشان Office در گوشه بالا سمت چپ برنامه است).


پس از اینکار خواهید دید که قسمتی به نام Recent Documents پدیدار خواهد شد.
حتمأ با این قسمت که در نسخه های قبلی آفیس نیز وجود داشت آشنا هستید.
در این لیست ، شما میتوانید آخرین فایل های باز شده توسط برنامه را مشاهده کنید.
طبعأ این لیست فایلهای پرکاربرد شما را نشان نمیدهد و تنها جهت مشاهده آخرین فایل های باز شده استفاده میشود.


اکنون اگر با دقت به این لیست بنگریم در کنار هر یک علامت یک سنجاق قابل مشاهده است.
حال فرض کنید یکی از فایلهای پرکاربرد شما در این لیست وجود دارد. کافی است بر روی علامت سنجاق در کنار آن کلیک کنید تا فعال شده و به به رنگ سبز تغییر پیدا کند.
با اینکاری که صورت دادید دیگر فایل انتخاب شده شما توسط سنجاق ، برای همیشه در این لیست حضور دارد و با باز نمودن فایل های جدید دیگر در برنامه نیز از لیست خارج نمیشود. در نتیجه میتوانید به سادگی فایل مورد نظر خود را هر بار تنها با کلیک بر روی دکمه آفیس پیدا کرده و باز کنید.
شما میتوانید فایلهای پرکاربرد خود را یکبار در برنامه باز کنید و پس از پدیدار شدن در لیست Recent Documents با کلیک بر روی سنجاق آن را برای همیشه در لیست حفظ کنید.
طبعأ با کلیک مجدد بر روی سنجاق و غیرفعال کردن آن ، قابلیت نگه داشتن فایل در لیست نیز از بین میرود.

همچنین جهت بهبود کارکرد این قسمت میتوانید تعداد فایل های نمایش داده شده در لیست Recent Documents را بیشتر کنید.

 

بدین منظور:


بر روی دکمه Office کلیک کنید.
سپس Word Options (یا Excel Options یا PowerPoint Options) را انتخاب کنید.
در پنجره جدید از منوی کناری Advanced را بزگزینید.
حال اسکرول را پایین آورده تا گزینه Show this number of Recent Documents را بیابید. اکنون میتوانید هر مقدار دلخواهی که مورد نظرتان است تا در لیست Recent Documents نمایش داده شود را در این قسمت وارد کنید.
در پایان دکمه OK را بزنید تا تغییرات حاصل گردد.

1- هيچ چيز را بدون دليل قبول نکنيد.مدتي را صرف آموختن در مورد امنيت سيستم خود کنيد.


2- از يک آنتي ويروس قابل اعتماد استفاده کنيد.آنتي ويروسي را انتخاب کنيد که کارنامه قابل قبولي داشته باشد.AV-Test.org و TuV معتبرترين آزمايشگاه هاي مستقلي هستند که در زمينه آنتي ويروس ها فعاليت مي کنند.


3- از يک ديواره آتش (Firewall) قابل اطمينان استفاده کنيد.نقدهاي مستقل بهترين راهنمايي براي شماست.برخي سيستم هاي عامل با يک ديواره آتش عرضه مي شوند که فقط ترافيک ورودي اطلاعات را کنترل مي کنند.از ديواره آتشي استفاده کنيد که هر دو سمت انتقال اطلاعات به شبکه اينترنت را کنترل کند.

 

4- ايميل هايي را که از طرف منابع نامشخص يا غيرقابل اعتماد براي شما فرستاده مي شوند را باز نکنيد.بسياري از ويروس ها از طريق پيام هاي ايميل گسترش مي يابند در نتيجه اگر هرگونه شک و بدگماني داريد از فرستنده بخواهيد هويت خودش را مشخص کند.

 

5- پيوست ايميل هاي رسيده با موضوعات مشکوک و يا غيرقابل انتظار را باز نکنيد.در صورتي که مي خواهيد آنها را باز کنيد، ابتدا آنها را بر روي هارد ديسک ذخيره کنيد و سپس با يک برنامه آنتي ويروس بروز شده کنترل کنيد.

 

6- ايميل هاي ناخواسته را بدون اينکه باز کنيد ، پاک کنيد.آنها را براي فرستنده شان بازگشت ندهيد و همچنين به آنها جواب ندهيد.اينگونه از پيام ها را در اصطلاح هرزنامه (Spam) مي نامند ، در غير اينصورت آدرس ايميل شما به عنوان يک آدرس معتبر در فهرست آنها ثبت شده و پس از آن شاهد هجوم ايميل هاي نامطلوب و ناخواسته خواهيد بود.

 

 

7- برخي نرم افزارها بصورت بالقوه خطرناک هستند و در صورتي که نصب آنها ضرورتي ندارد ، بايد از نصب شان خودداري کرد.براي مثال مي توان از نرم افزارهاي کنترل کامپيوتر از راه دور ، برنامه هاي اشتراک فايل نام برد.

 

8- سيستم و نرم افزارهايتان را در اسرع وقت بروزرساني کنيد.برخي سيستم هاي عامل و برنامه ها مي توانند بصورت خودکار بروزرساني شوند.از اين امکان بصورت کامل استفاده کنيد.استفاده نکردن از بسته هاي اصلاحي مي تواند سيستم عامل شما را در برابر خطراتي که اصلاح پذير هستند آسيب پذير نمايد.

 

9- هيچ فايلي رو بر روي کامپيوتر خود کپي نکنيد مگر اينکه از پاک بودن خود فايل و منبع آن مطمئن باشيد.از بي خطر بودن فايلي که قصد کپي کردنش را داريد در همان محل اوليه با کمک يک آنتي ويروس مطمئن شويد.

 

10- از اطلاعات شخصي مهمتان (اسناد،نامه ها ، تصاوير و غيره) نسخه پشتيبان تهيه کنيد.آنها را بر روي حافظه هاي قابل انتقال مانند CD يا DVD ذخيره کنيد و آرشيو فايلهايتان را در بيشتر از يک کامپيوتر نگه داريد.

 





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: